Hyvä visuaalinen identiteetti

Alkaako olla aika päivittää verkkosivuja? Projektia helpottaa omien asiakkaiden tuntemus ja ymmärrys syistä, miksi asiakkaat valitsevat juuri teidät. Yleensä yritysten verkkosivujen tavoitteena on käydä suoraa tai epäsuoraa kauppaa ja luoda toivottua mielikuvaa brändistä.

Ruudun tuijottajien ajasta kilpaillaan, ja harva asiakas haluaa viettää yritysten verkkosivuilla välttämätöntä enempää aikaa. Erityisesti kun puhutaan b2b-firmoista, kilpailussa hierarkian huipulle kohoaa se, joka pystyy tyydyttämään asiakasryhmänsä tarpeet ja odotukset viihdyttävästi ja tehokkaasti.

Olemme kasanneet tähän artikkeliin lyhyen muistilistan siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon suunnitellessa verkkosivujen rakennetta ja viestiä. Tässä artikkelissa opit:

Miten testaat verkkosivujesi menestyspotentiaalia luolamiestestillä Minkä takia kannattaa harkita Webflow-verkkosivuja
Läpäiseekö nykyiset verkkosivusi alla olevan testin?

Luolamies-testi

Luolamies-testi toimii hyvänä mittarina sille, miten tehokkaasti asiakkaat ymmärtävät tarjoamasi ja vahvuutesi. Tavoitteena ei ole antaa asiakkaalle muutamassa sekunnissa tietä ulos verkkosivuilta, vaan herättää mielenkiinto tehokkaalla ja intuitiivisella tiedonannolla sekä ohjata ostopolulla eteenpäin.

Luolamiestestin mukaan asiakkaasi tulisi löytää verkkosivuiltasi vastaus näihin kolmeen kysymykseen viidessä sekunnissa:
Mitä yritys tarjoaa?
Kuinka palvelut parantavat asiakkaan elämää?
Miten voin ostaa tai saada lisää tietoa?

Tuotteita myytäessä kokonaisuus on helpompi hahmottaa ja toteuttaa. Kasvorasvan arvolupauksena voi olla nuorekas iho ja eikun klikkaus ostoskoriin. Asiakas näkee helposti, mitä yritys myy, miten tuote auttaa asiakasta ja miten sitä voi ostaa.

Entä mitä tulee ottaa huomioon palveluliiketoiminnassa? ‍

Asiakas ymmärtää helpommin mitä tarjoat, kun tuotteistat palvelusi. Lisäksi palvelu-tuotteen yhteyteen on kätevä laittaa myös CTA (toimintakehote), esimerkiksi “ota yhteyttä” tai “lue lisää”. Tavoitteena on ohjata asiakasta ja helpottaa ostamista tai yhteydenottoa.‍

Miten palvelusi sitten parantaa asiakkaan elämää? ‍

Tähän vastaa arvolupauksesi. Usein heti verkkosivun otsikkona on teidän vahvuutenne. Myös itse palvelunne voidaan esitellä arvolupauksen kautta (vertaa: meiltä saat SEO-optimoinnit VS. Asiakkaat löytävät yrityksesi Googlen hakutulosten kärjestä SEO-optimoinnillamme)

Tänä päivänä yrityksen verkkosivuja rakentaessa kannattaa painottaa erityisesti näyttävyyttä, helppoutta ja toimintavarmuutta. Webflow on verrattain tuore tulokas verkkosivujen markkinoilla ja olet saattanut törmätä siihen erityisesti, jos olet vieraillut graafikoiden tai designereiden sivuilla.

Kaiken kaikkiaan, hyvät verkkosivut toimivat kuin onnistunut vaaliesite: lyhyt silmäily kertoo keskeiset teesit ja toimintakehotteen.

Miksi sitten Webflow-sivut?

Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että kannattaa valita Webflow sivut jos priorisoit näyttävyyttä ja haluat myös itse lisätä sisältöjä tai vaikuttaa verkkosivujen ulkonäköön. Käyttöjärjestelmä on suhteellisen helppo oppia eikä sinun tarvitse osata pätkääkään koodausta. Toisaalta helpotusta ja mielenrauhaa tuo myös se, että sinun ei tarvitse päivitellä Wordpress sivuille tyypillisiä plugineja tai maksaa siitä jollekin.

Webflow rakentaa itse puhtaan koodinsa ja pitää tietoturvasta huolta isoilla muskeleillaan.

Verkkosivuprojektissa kannattaa osaavan kumppanin (hep, täällä) löydettyäsi suunnata katse asiakkaaseen. Muista pohtia yhdessä verkkosivutoteuttajasi kanssa kolmea luolamiehen kysymystä - ne helpottavat asiakastasi tekemään ostopäätöksen juuri sinun sivuillasi.

Ruudun tuijottajien ajasta kilpaillaan, ja harva asiakas haluaa viettää yritysten verkkosivuilla välttämätöntä enempää aikaa. Erityisesti kun puhutaan b2b-firmoista, kilpailussa hierarkian huipulle kohoaa se, joka pystyy tyydyttämään asiakasryhmänsä tarpeet ja odotukset viihdyttävästi ja tehokkaasti.

Olemme kasanneet tähän artikkeliin lyhyen muistilistan siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon suunnitellessa verkkosivujen rakennetta ja viestiä. Tässä artikkelissa opit:

Miten testaat verkkosivujesi menestyspotentiaalia luolamiestestillä Minkä takia kannattaa harkita Webflow-verkkosivuja
Läpäiseekö nykyiset verkkosivusi alla olevan testin?

Luolamies-testi

Luolamies-testi toimii hyvänä mittarina sille, miten tehokkaasti asiakkaat ymmärtävät tarjoamasi ja vahvuutesi. Tavoitteena ei ole antaa asiakkaalle muutamassa sekunnissa tietä ulos verkkosivuilta, vaan herättää mielenkiinto tehokkaalla ja intuitiivisella tiedonannolla sekä ohjata ostopolulla eteenpäin.

Luolamiestestin mukaan asiakkaasi tulisi löytää verkkosivuiltasi vastaus näihin kolmeen kysymykseen viidessä sekunnissa:
Mitä yritys tarjoaa?
Kuinka palvelut parantavat asiakkaan elämää?
Miten voin ostaa tai saada lisää tietoa?

Tuotteita myytäessä kokonaisuus on helpompi hahmottaa ja toteuttaa. Kasvorasvan arvolupauksena voi olla nuorekas iho ja eikun klikkaus ostoskoriin. Asiakas näkee helposti, mitä yritys myy, miten tuote auttaa asiakasta ja miten sitä voi ostaa.

Entä mitä tulee ottaa huomioon palveluliiketoiminnassa? ‍

Asiakas ymmärtää helpommin mitä tarjoat, kun tuotteistat palvelusi. Lisäksi palvelu-tuotteen yhteyteen on kätevä laittaa myös CTA (toimintakehote), esimerkiksi “ota yhteyttä” tai “lue lisää”. Tavoitteena on ohjata asiakasta ja helpottaa ostamista tai yhteydenottoa.‍

Miten palvelusi sitten parantaa asiakkaan elämää? ‍

Tähän vastaa arvolupauksesi. Usein heti verkkosivun otsikkona on teidän vahvuutenne. Myös itse palvelunne voidaan esitellä arvolupauksen kautta (vertaa: meiltä saat SEO-optimoinnit VS. Asiakkaat löytävät yrityksesi Googlen hakutulosten kärjestä SEO-optimoinnillamme)

Tänä päivänä yrityksen verkkosivuja rakentaessa kannattaa painottaa erityisesti näyttävyyttä, helppoutta ja toimintavarmuutta. Webflow on verrattain tuore tulokas verkkosivujen markkinoilla ja olet saattanut törmätä siihen erityisesti, jos olet vieraillut graafikoiden tai designereiden sivuilla.

Kaiken kaikkiaan, hyvät verkkosivut toimivat kuin onnistunut vaaliesite: lyhyt silmäily kertoo keskeiset teesit ja toimintakehotteen.

Miksi sitten Webflow-sivut?

Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että kannattaa valita Webflow sivut jos priorisoit näyttävyyttä ja haluat myös itse lisätä sisältöjä tai vaikuttaa verkkosivujen ulkonäköön. Käyttöjärjestelmä on suhteellisen helppo oppia eikä sinun tarvitse osata pätkääkään koodausta. Toisaalta helpotusta ja mielenrauhaa tuo myös se, että sinun ei tarvitse päivitellä Wordpress sivuille tyypillisiä plugineja tai maksaa siitä jollekin.

Webflow rakentaa itse puhtaan koodinsa ja pitää tietoturvasta huolta isoilla muskeleillaan.

Verkkosivuprojektissa kannattaa osaavan kumppanin (hep, täällä) löydettyäsi suunnata katse asiakkaaseen. Muista pohtia yhdessä verkkosivutoteuttajasi kanssa kolmea luolamiehen kysymystä - ne helpottavat asiakastasi tekemään ostopäätöksen juuri sinun sivuillasi.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.